Між нами, споживачами. Холодильник, телевізор або кавоварку розумно купуй — власними грошима дарма не ризикуй

блогер
Записів: 43
Дата запису: 25.06.2014
Комментарів: 0

Придбання телевізора, холодильника або пральної машинки для кожної родини - справжня подія, до якої немало часу готуються, складають гривню до гривні, вимірюють місце майбутнього розташування приладу, наперед відчуваючи радість від користування. І коли новопридбане не відповідає бажаному, коли воно працює не так, як треба, чи не працює взагалі, то розпач і надовго зіпсований настрій — найменші прикрощі, що очікують на покупця.

«Як цьому запобігти?» стало темою нашої розмови з начальником відділу з питань захисту прав споживачів апарату міськради і виконкому Ніною Савенко.

– Шановні споживачі, не купуйте побутову техніку зопалу в першому-ліпшому магазині, - радить Ніна Валеріївна. - Краще витратити час на вивчення асортименту кількох торгових точок чи відвідини Інтернет-сайтів, що дозволить порівняти ціни, гарантійні умови, обслуговування та можливі знижки... Тільки після цього віддавайте перевагу тому чи іншому магазину.

– Що потрібно знати покупцю при придбанні побутової техніки?

– Основні правила продажу побутової техніки говорять: продавець зобов’язаний перевірити справність виробу, продемонструвати по змозі його роботу та ознайомити споживача з правилами користування; якщо на товар надається гарантія, то продавець зобов’язаний заповнити відповідні розділи гарантійного і відривного талонів на гарантійне обслуговування та надати інформацію про підприємства, що здійснюють гарантійний ремонт; при продажу товару, який потребує проведення робіт з введення в експлуатацію, продавець зобов’язаний надати споживачу відповідну інформацію або забезпечити виконання таких робіт.

– Нині у багатьох магазинах чи не силоміць нав’язується сертифікат додаткового сервісного обслуговування побутової техніки. Чи має право споживач відмовитися від такої пропозиції?

– Деякі магазини справді пропонують покупцю придбати сертифікат додаткового сервісного обслуговування. Передовсім зважте, що цей сертифікат є платним. А тому раджу споживачам уважно вивчити його умови - строки виконання ремонтних робіт, умови розірвання договору та повернення коштів, бо своїм підписом споживач дає згоду на пропоновані умови обслуговування.

Споживач має право на вільний вибір товарів та послуг. Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту, послуги, у тому числі й означений додатковий сервіс. Тим паче, що продавець обов’язково повинен надати гарантійні зобов’язання виробника, а гарантійний ремонт здійснюється безкоштовно.

Тому наскільки потрібен додатковий сервіс - це досить спірне питання, але точно, що він не є обов’язковим.

– Як правильно прийняти доставлений додому товар?

– Передовсім, слід правильно оформити саму послугу з доставки. Доставка товарів здійснюється у строк не пізніше 7 днів з моменту оформлення покупки, якщо інший строк не установлено згідно з домовленістю сторін. Доставка товарів оформляється замовленням-квитанцією або іншим документом із зазначенням найменування суб'єкта господарювання, прізвища споживача, його місця проживання, дати оформлення замовлення, назви товару, артикула, кількості предметів, видів та вартості послуг, дати й часу виконання замовлення тощо.

Доставлені товари приймаються споживачем згідно з даними, зазначеними в розрахунковому документі. У разі виявлення невідповідності товарів умовам продажу, некомплектних або товарів неналежної якості споживач може відмовитися від їх прийняття. У такому випадку оформляється акт, у якому зазначаються причини відмови. На підставі нього суб'єкт господарювання повинен доставити споживачеві товари без недоліків або повернути вартість товарів та послуг.

– Коли покупка виявилася невдалою, якщо, приміром, товар не задовольнив покупця за розміром, фасоном або з інших причин та не може бути використаний за призначенням, то які права в такому разі має споживач?

– Необхідно знати, що урядовою постановою встановлено перелік товарів, які не підлягають обміну: продовольчі товари; лікарські препарати та засоби; предмети сангігієни; парфюмерно-косметичні вироби; дитячі іграшки м'які; друковані видання; аудіо-, відеокасети; товари для немовлят; ювелірні вироби з дорогоцінних металів та інші.

Товар, який не входить до цього переліку, наприклад, побутова техніка, споживач має право обміняти на аналогічний у продавця або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості або розірвати договір купівлі-продажу непродовольчого товару та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару. Але скористатися цим правом можна протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. А також за умови, що товар не використовувався, збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий споживачу разом з проданим товаром.

– Чи має право споживач на обмін чи відмову від товару, якщо споживач його придбав у кредит?

– Так, покупець може відкликати свою згоду на укладення договору про надання споживчого кредиту. Звертаю увагу, що в цьому випадку споживач уклав два договори: договір купівлі-продажу товару з магазином та договір про надання споживчого кредиту з банком. З вимогою про розірвання цих договорів необхідно звернутися вчасно, протягом 14 днів, як до керівництва магазину, в якому придбано товар, так і до керівництва банку, з яким укладено договір про надання споживчого кредиту.

Споживач має право достроково повернути споживчий кредит, у тому числі шляхом збільшення суми періодичних виплат. Якщо споживач скористався правом повернення споживчого кредиту шляхом збільшення суми періодичних виплат, то кредитодавець зобов'язаний здійснити відповідне коригування кредитних зобов'язань споживача в бік їх зменшення.

– Розкажіть про права споживача у разі придбання продукції неналежної якості.

– Статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що в разі виявлення недоліків протягом встановленого гарантійного строку споживач має право вимагати на свій вибір безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, пропорційного зменшення ціни, відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Споживач має право пред'явити вимогу на свій вибір або продавцю за місцем придбання товару, або виробнику, або авторизованому сервісному центру, який зазначено у супровідній документації, що додається до продукції. Якщо товар виготовлено за межами України, вимоги задовольняються за рахунок продавця чи імпортера.

Споживачеві слід взяти за правило: всі претензії необхідно оформляти тільки письмово. Претензія обов’язково складається у двох примірниках, з яких один реєструється у продавця та залишається у споживача, а другий – залишається у продавця. Якщо підприємець відмовляється приймати та реєструвати претензію, то даний екземпляр претензії направляється рекомендованим листом з повідомленням за місцем здійснення підприємницької діяльності або за місцем його реєстрації.

– За чий рахунок здійснюється доставка неякісних товарів до сервісного центру?

– Доставка товарів вагою понад п'ять кілограмів та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника або авторизованого сервісного центру.

– Який термін виконання гарантійного ремонту?

– Продавець зобов'язаний прийняти товар неналежної якості у споживача, скласти акт прийому-передачі товару в ремонт і задовольнити його вимоги. Недоліки товару мають бути усунуті протягом 14 днів з дати пред'явлення або - за згодою сторін - в інший строк. За кожний день затримки усунення недолiкiв понад установлений термін споживачу повинна виплачуватися неустойка в розмiрi 1% вартості товару.

– Коли продавець повинен повернути гроші при поверненні товару?

– Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути кошти у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів.

– На які супермаркети побутової техніки міста найбільше нарікають споживачі?

– Виходячи зі звернень, що надходять до нас, ідеальних магазинів у нашому місті поки що немає, бо скаржаться на всі, лишень на когось більше, а на когось менше.

Е. МІСЦЕВИЙ, "Червоний гірник".

 

0 коментарів

Останні записи в блогах