В усіх на вустах. Тепло дому твого

блогер
Записів: 43
Дата запису: 12.11.2013
Комментарів: 0

Нині тільки й розмов поміж людей, у кого вже включили батареї, а де ще до пуття не гріє,
хто уже в теплі ніжиться, а кому доводиться спати одягненим одразу під кількома ковдрами. Тож ця тема нині номер один, що, втім, трапляється щороку при кожній подачі опалення. Але головне, що і формально, і фактично опалювальний сезон 2013-2014 рр.
у місті розпочався. І цю подію ми ніяк не можемо оминути своєю прискіпливою увагою.

Парадоксальне опалення

Подія ця, між іншим, по-своєму знаменна й десь навіть парадоксальна з кількох причин одразу. Перше, що спадає на думку, – це, звичайно, борги споживачів. За обсягами своєї заборгованості Кривий Ріг не тільки тримає сумну пальму першості в Дніпропетровській області, а й невигідно вирізняється на тлі найбільших боржників по всій Україні. Але, незважаючи навіть на це, тепло в місто таки подали. Більш того – вважай, усеньке літо від половини до третини багатоповерхівок з централізованим гарячим водопостачанням мали цю саму воду, нехай не завжди й не цілодобово, але вона таки була. Тоді як, за значно меншу заборгованість, постачання гарячої води припиняли в усіх великих містах країни, аж до Донецька, Дніпропетровська й навіть Києва включно. Але, як відомо, ми – не Київ, а Київ – не ми. Донині нас це рятувало, тож будемо сподіватися, що допоможе й надалі, незважаючи на півмільярдні борги за послуги. Щоправда, наскільки довго опалення триватиме за таких умов – питання з дуже багатьма невідомими. Бо одне діло – запустити тепло, а зовсім інше – його підтримувати, коли, з одного боку, тріскучі морози за вікном, а з іншого – вимоги газотрейдерів припиняти роботу котелень через купу не­оплачених рахунків.

Коли про це говориш з тепловиками, то вони лише похмурніють і розводять руками. Як, мовляв, буде, так і буде, якщо, звісно, споживачі не схаменуться і не розрахуються.

«Повернення каретки»

Інше, про що неодмінно слід згадати, – це «повернення каретки», тобто відновлення поділу повноважень з безпосереднього забезпечення тепловою енергією споживачів між «Криворіжтепломережею» і Криворізькою теплоцентраллю до рівня 2008 року. Тоді, нагадаємо, кожне із цих підприємств комунальної теплоенергетики мало свою зону обслуговування, окрему від сусідської. Потім хтось вирішив, що державну теплоцентраль потрібно вивести з ринку надання безпосередніх послуг, а її споживачів передати в підпорядкування комунальній тепломережі. Але років через шість усе повернулося на круги своя, і нині теплоцентраль – рівноправний гравець на ринку теплових послуг Криворіжжя.

«Ну й що?» – здивується хтось. А те, що відбулося це хоч формально, а хоч і фактично якраз 1 жовтня, тобто саме в перший день офіційного запуску тепла в нашому місті. Добре, що пройшло все відносно гладко, бо інакше півміста могло дотепер перебувати в підвішеному, а точніше сказати – у замерзлому стані. Утім, трапилося так, як трапилося, а з оцінками поки зачекаємо, давши старому-новому постачальникові послуг сповна виявити себе на цьому поприщі.

Хто пам’ятає – тому просто нагадаємо, а хто забув або не знав – того проінформуємо, що саме з початку цього місяця розділилися постачальники тепла й гарячої води. Для жителів Тернівського, Дзержинського й Центрально-Міського районів, а також для мешканців перших двох десятків будинків по Дніпропетровському шосе, Дзержинки, Інгульця, вулиць Отто Брозовского, Блюхера, житломасиву Дружба і прилеглих (а також трьох окремих будинків Жовтневого району) нічого не змінилося – їх як обслуговувала тепломережа, так і надалі обслуговуватиме. А ось в інших – Жовтневий і Саксаганський райони, житломасиви ПівдГЗК, Східний, Індустріальний тощо – постачальником послуг тепер уже виступає теплоцентраль. Вона забезпечуватиме теплом, гарячою водою й провадитиме нарахування за надані послуги.

Відповідальність – на постачальнику

Однак повернемося до початку опалювального сезону. У цей час завжди фіксуються численні збої в теплопостачанні, бо факт подачі тепла до будинку аж ніяк не говорить про те, що в кожній кімнаті кожної квартири буде тепло й затишно. З одного боку, слюсарі й сантехники бігають наввипередки, намагаючись скоріше запустити всім тепло, а з іншого – юрби незадоволених споживачів оббивають численні пороги, аби добитися, щоб у всіх їхніх кімнатах (а також дуже бажано й у ванній) батареї нареш­ті стали нехай не гарячими, але хоч теплими. І отут є одна цікава подробиця.

Ми недаремно настільки докладно розповіли, хто саме нам подає тепло й кому саме зобов’язані платити за нього і за гарячу воду. У платіжках за опалення зазначений не ЖЕК і не управитель, а саме тепломережа або теплоцентраль, які з нас і одержують свої грошики, причому грошики чималенькі. Але якщо вони з нас стягують плату, то саме вони й зобов’язані опікуватися тим, щоб у наших будинках було тепло.

Тепер саме так на міському рівні висувається вимога до тепловиків: якщо ви одержуєте гроші зі споживачів за тепло, то повинні й нести зобов’язання щодо того, аби це тепло дійшло не тільки до будинків, а й безпосередньо до квартир. А з ким тепловики стосовно цього розбиратимуться: висилати своїх сантехників, кооперуватися з жеківськими або наймати підрядну фірму для усунення неполадок – те кінцевого споживача хвилювати не повинно. Тому що коли ви отримуєте гроші, то з вас і питатимуть за якість послуг.

Таким чином нині поставлено питання. До речі, поставлено дуже правильно, а то колись як було: до тепломережі телефонуєш – звертайтеся до ЖЕКу, бо то їхня парафія, а до житловиків побіг – йдіть до тепломережі, це вона, мовляв, параметри не видає. Вир­ватися з цього зам­кненого кола людині ніяк не виходило. До сьогоднішнього дня, коли питання поставлено руба: ви, тепловики, одержуєте гроші – вам і відповідати за те, щоб ваша послуга дійшла до кінцевого споживача, неважливо, по яких мережах вона проходить. Так наголошував заступник міського голови Григорій Вербицький на нещодавній оперативній нараді з керівниками житлово-комунальних підприємств міста.

Крига скресла

Звичайно, у наших умовах такі підходи ще дивують, вони наразі швидше в стадії експерименту, аніж є повсякденною практикою. Але стартувати колись треба, от і вирішила міська влада почати саме з цього опалювального сезону, і такий підхід до проблем споживачів уже імпонує.

Отже, крига скресла і комунальників за їхнім бажанням чи за його відсутності, але таки повернуть обличчям до потреб звичайної людини. Бо не споживач – для комунальної галузі, а навпаки – комунальна галузь має повсякчас слугувати потребам споживача.

«Гарячі» телефони для «теплих» справ

З початку жовтня нинішнього року завершилось остаточне розподілення обов’язків двох міських підприємств комунальної теплоенергетики – «Криворіжтепломережі» й Криворізької теплоцентралі – щодо забезпечення криворізьких споживачів тепловою енергією. У зв’язку з цим змінилась і схема обслуговування абонентів та, відповідно, контактні телефони для заяв, скарг і пропозицій мешканців. Тому ми звернулися до керівників обох зазначених підприємств з проханням надати городянам інформацію щодо роботи їхніх абонентських та експлуатаційних служб, яку нині й пропонуємо нашим читачам.

КПТМ «Криворіжтепломережа»

Центральна диспетчерська служба – 409-51-62 409-51-87.

Диспетчер Центрально-Міського теплового району, Центрально-Міська дільниця служби теплозбуту – 90-27-91, 409-51-40.

Диспетчер Саксаганського теплового району – 493-08-00.

Саксаганська дільниця служби теплозбуту – 409-54-19.

Диспетчер Довгинцівського теплового району – 442-10-48.

Довгинцівська дільниця служби теплозбуту – 409-56-86.

Диспетчер Тернівського теплового району – 39-76-66.

Тернівська дільниця служби теплозбуту  – 35-33-86, 35-41-00.

Диспетчер Дзержинського теплового району – 405-05-10.

Дзержинська дільниця служби теплозбуту – 409-56-85.

Диспетчер Інгулецького теплового району – 407-58-20.

Інгулецька дільниця служби теплозбуту – 22-40-53.

Диспетчер району котелень (Жовтневий район) – 409-51-73.

Дільниця котелень служби теплозбуту (Жовтневий район) – 409-54-05, 409-54-06.

ДП «Криворізька теплоцентраль»

Центральна диспетчерська –74-84-13, 92-79-32.

Районні експлуатаційні дільниці:

Північна – 409-93-25.

Східна – 65-37-53.

Південна – 406-49-15.

Абонентська служба –  409-96-41.

Дільниця повірки лічильників та прийому показників – 409-93-28.

Е. МІСЦЕВИЙ, "Червоний гірник".

0 коментарів

Останні записи в блогах