Як не знаю – запитаю, а як знаю – відповім

завід. від. соціально-побутових питань
Записів: 24
Дата запису: 03.04.2014
Комментарів: 4

Ми продовжуємо спілкування з читачами в рамках рубрики, яка в «ЧГ» уже стала традиційною. Нині пропонуємо чергову добірку запитань городян і наших відповідей на них.

Хто перерахує квартплату?

Так уже сталося, що черговий сеанс зв’язку з читачами в рамках нашої рубрики стосувався, головним чином, плати за утримання будинку і прибудинкової території, простіше кажучи – квартплати. Людей, серед іншого, цікавило, чи не пропали кошти, свого часу надлишково сплачені колишнім ЖЕКам, котрі нині поступились місцем новим управителям. Про це, зокрема, цікавилась Богдана Іванівна з вул. Петроградської, 52, будинок якої раніше обслуговував 31-й ЖЕК, а нині його станом опікується «Дом.Ком». Щодо цього також непокоївся Олексій Вікторович з Сонячного, цим же стурбовані жителі вул. Промислової, а також багато інших городян. Усі вони ставлять схожі запитання: раніше у них була переплата за утримання будинку і прибудинкової території, бо гроші вносились наперед на рахунки попередніх утримувачів їхніх багатоповерхівок. Тож – переймаються люди - як повернути кошти назад або переказати на особові рахунки нинішніх управителів, аби вони були враховані в якості поточної оплати?

– Жодне з підприємств, яке раніше надавало городянам послуги з утримання будинків та прибудинкових територій, до сьогодні не ліквідовано, - коментує ситуацію начальник управління благоустрою та житлової політики виконкому міськради Олександр Катриченко. – Тобто кожне з них продовжує здійснювати діяльність, передовсім з розрахунків з дебіторської та кредиторської заборгованості.

Для того, аби вирішити питання з переплатою за раніше надані житлові послуги, споживачу потрібно звернутись до керівника підприємства, що раніше надавало житлові послуги, з відповідною заявою. У ній потрібно зазначити, що саме бажає споживач здійснити зі своїми коштами. Зазвичай існує два варіанти: або повернути кошти готівкою, що, відверто кажучи, менш реальний шлях, або перерахувати надлишково сплачену суму нинішньому управителю в якості плати цього споживача за утримання будинку і прибудинкової території. По ходу відшкодування дебіторської заборгованості перед ЖЕКами, тобто при надходженні коштів на рахунки від їхніх боржників, подані заяви від мешканців задовольняються і кошти або видаються готівкою, або ж перераховуються на особові рахунки.

Головне те, що ні про борги, ні про здійснені переплати ніхто не забув, вони не канули в Лету, а продовжують бути дійсними аж до моменту остаточного розрахунку як перед постачальниками послуг, так і перед споживачами. Але також потрібно розуміти, що такі операції не відбуваються миттєво, вони потребують часу, адже здійснюються по ходу надходження коштів на рахунки ЖЕКів, які раніше надавали житлові послуги. Платежі проходять практично щоденно, суми, звісно, різні, але якісь надходження відбуваються постійно.

Тож треба зважити, що хто раніше звернувся за своєю переплатою, тому й швидше її відшкодують. Але прошу не перейматись й інших мешканців - цей процес не завершиться доти, доки не будуть задоволені вимоги всіх споживачів. Усі наші ЖЕКи – як ті, що раніше надавали послуги, так і нинішні надавачі – продовжують свою роботу, і звернутися до них можна за такими координатами:

- КП «ЖЕО-14» Вишнева Людмила Андріївна – вул. Карбишева, 18; тел. 36-51-62

- КП «ЖЕО-31» Кисельов Вадим Петрович – вул. Серго, 8; тел. 404-49-74

- КП «ЖЕО-35» Аксьонова Наталя Антонівна – вул. Космонавтів,15; тел. 64-01-97

- КП «ЖЕО-45» Зеленко Світлана Володимирівна – бульвар Кірова, 3, тел. 407-26-30

- КП «ЖЕО-8» Приймак Раїса Іванівна – вул. Хабаровська, 9; тел. 409-25-89

- КП «ЖЕО-20» Позднякова Ольга Василівна – вул. Лермонтова, 60; тел. 26-27-51

Невже зросли тарифи?

У нас раніше був 20-й ЖЕК, і ніби все було більш-менш, - згадує Віктор Андрійович з пр. Миру, 1а. – Але віднедавна обслуговувати наш будинок взявся такий собі комерційний управитель «Сітісервіс-КР», і платежі за квартиру одразу відчутно зросли. То що – їм встановили нові, збільшені тарифи на обслуговування?

Ні, як минулі, так і нинішні управителі продовжують користуватись тими самими розцінками на утримання будинків та прибудинкових територій, які було узгоджено міською владою ще кілька років тому. Одначе в цих тарифах була суттєва відмінність від тих, що діяли раніше, – відтоді плата мешканцям виставляється виключно за фактично виконані обсяги. ЖЕКи з різних причин виконували роботи по мінімуму, тому й платежі були доволі прийнятними. Натомість коли на їхнє місце прийшли нові, комерційні управителі, то вони одразу збільшили виконувані обсяги, що відповідним чином позначилось і на нарахуваннях мешканцям.

До кого писати про сухостій?

На нашому військмістечку чимало сухостійних дерев стирчить, - бідкається мешканець військового містечка–33 Дмитро Сергійович. – Побоюємось, аби не впали і лиха людям не накоїли. До кого звернутись, аби прибрати цю загрозу?

Коли сухостій розташований на прибудинковій території, тоді це турбота управителя, який обслуговує даний будинок. У вашому випаду – це КП «Послуга», котре не так давно призначене управителем згаданого військмістечка. Коли всохла деревина стирчить на так званих вільних, тобто загальноміських землях, тоді зайнятись такою загрозою повинне КП «Сансервіс». Якщо ж йдеться про території, закріплені за підприємством, установою чи організацією, тоді саме власник або орендар повинен вживати заходів зі знесення сухостійної загрози із залученням спеціалізованих підприємств. Скажімо, того ж таки «Сансервіса», з яким можна укласти договір на виконання робіт.

У ЖБК – по квадратурі?

Мешкаю в житлово-будівельному кооперативі, - ділиться житель мкрн. Гірницького, 38 Василь Олексійович. – Оплата займаної нами земельної ділянки, заробітків обслуговуючого персоналу та всі інші витрати чомусь обраховуються з площі квартири. Хіба це правильно?

Вищим органом житлово-будівельного кооперативу є загальні збори його членів, котрі можуть визначити будь-яку прийнятну для ЖБК схему оплати обов’язкових платежів. Але загальний порядок визначається саме за площею займаної оселі, що визначено, зокрема, статтею 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду». У ній визначено, що «власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку чи гуртожитках». А частка в загальному майні визначається саме розміром займаної мешканцем площі житла.

Звідки борг за телефон?

У нас раніше був телефон від промислової станції, а потім нашу 442-гу АТС передали до «Укртелекому», - розповідає жителька вул. Петроградської, 52 Богдана Іванівна. – І як тільки стала обслуговуватись у них, так одразу в мене з’явились постійні борги – то тридцять, то сорок, то одразу 89 гривень. Ніяк не можу второпати – це що таке, може, хтось до мого номера підключився і розмовляє, мені оплату постійно накручуючи?

Йдеться про так звані авансові платежі, які «Укртелеком» дійсно виставляє всім своїм абонентам. Їхня сума зазвичай дорівнює розміру поточного нарахування оплати послуг зв’язку, і її пропонується сплатити абоненту в рахунок подальших платежів. Таким чином на рахунку абонента завжди є якісь кошти, котрі він витрачає в наступні періоди. Щось за зразком мобільного зв’язку, користуватись яким можна тільки за умови наявності коштів на особовому рахунку. На відміну від нього, для стаціонарного телефонного зв’язку це не є обов’язковою умовою, й авансові платежі для звичайного телефону є рекомендацією, а не вимогою до користувача зв’язком. Тобто сам абонент визначає, чи згоден її вносити з подальшим перерахунком вартості наданих послуг, чи воліє розраховуватись виключно за фактом.

Едуард Білик, "Червоний гірник".

 

4 коментаря

Останні записи в блогах