Як не знаю – запитаю, а як знаю – відповім

завід. від. соціально-побутових питань
Записів: 24
Дата запису: 12.05.2014
Комментарів: 0

Проблема автономного опалення, а точніше відключення таких квартир від централізованого та припинення нарахувань за тепловим навантаженням, перед тепловиками стоїть вже не перший рік. І саме цьому питанню буде присвячений нинішній випуск нашої рубрики.

Гордіїв вузол автономного опалення

потрібне загальне вирішення однієї проблеми

З одного боку людей, які довірилися обіцянкам фірм встановити їм автономне опалення навзамін централізованого, можна зрозуміти, натомість з іншого - маємо Наказ Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 р. №4 «Про затвердження Порядку відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання», який ухвалено на виконання пункту 25 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затвердженого постановою Кабміну №630 від 21.07.2005 р.

Цим нормативним актом чітко визначено схему здійснення такого бажаного для власника автономки відключення від централізованого опалення. Здавалось би - дотримуйся, й буде тобі щастя. Втім у реальності виходить значно складніше. Це стало знову зрозуміло під час чергової зустрічі керівництва КПТМ «Криворіжтепломережа» з постраждалими жителями з автономним опаленням, інтереси яких представляв адвокат Віталій Гавриленко.

Вимагаємо за законом

– Для здійснення відключення абонент повинен мати повний пакет документів, передбачених нормативною документацією, – пояснює позицію підприємства начальник юридичного відділу тепломережі Світлана Лотанюк. – У переважної більшості споживачів із проблемним питанням відсутні ті чи інші дозволи або узгодження, а у решти – на руках взагалі тільки договір із виконавцем робіт по установці автономного опалення, та й усе. На цій підставі ми не можемо зняти теплове навантаження за означеною адресою, бо нам цього не дозволяє законодавство. Ми не вимагаємо нічого іншого, окрім передбаченого законом, бо все має бути тільки за ним, і ніяк інакше.

Якщо говорити предметно, то, скажімо, за адресою звернення з пр. Миру, 31а відсутнє рішення міжвідомчої комісії, немає жодних технічних умов на виконання робіт із облаштування автономного опалення та підвідних до нього мереж, не знаходимо також й робочого проекту, на підставі якого монтажною організацією виконувались роботи. Причому цей проект повинен бути подвійним - одна частина щодо узгодження схеми газифікації, а інша – з нами на облаштування самого автономного опалення. А після проведення робіт та узгодження всіх передбачених документів складається акт на відключення від централізованого теплопостачання, якого, звісно, тут немає, бо його й не може бути.

Через відсутність усіх цих паперів за вказаною адресою й було відмовлено на відключення централізованого опалення та припинення відповідних нарахувань. І доки означені документи не з’являться, хоча нині вже й не вповні зрозуміло, яким саме чином це може бути здійснено, ми не можемо зняти теплове навантаження за адресою заявника.

Право на відмову

– Ніякими законодавчими актами, що регулюють взаємини між теплоенергетиками і споживачами, не встановлена відповідальність за самовільне відключення від централізованого опалення, – переконаний адвокат Віталій Гавриленко. – Більше того, стягувати оплату можна тільки у тому випадку, якщо є договір на обслуговування та коли споживач користується наданими йому послугами. У цьому випадку, хоч по пр. Миру, 31а, хоч по багатьох інших адресах у людей встановлено автономне опалення, і тому вони не користуються послугами підприємств комунальної теплоенергетики. Водночас у постачальників відсутні будь-які обґрунтування тощо, що мої клієнти споживають теплову енергію, за яку їх змушують розраховуватись. Але попри це таким людям з невідомих причин однаково здійснюється нарахування.

Крім цього, в контексті Закону України «Про захист прав споживачів» також зазначається, що у разі незадоволення споживача рівнем надання послуг, у тому числі й житлово-комунальних, споживач має право відмовитись від їх отримання та оплати, приміром – на користь іншого постачальника послуг. У даному разі на користь автономного опалення, яке для споживачів більш прийнятне як щодо якості надання послуг, так і з огляду на їхню вартість.

Варто також згадати й Закон України «Про теплопостачання», стаття 16 якого чітко визначає: «Споживач повинен щомісячно здійснювати оплату теплопостачання за фактично отриману теплову енергію».

Розглядати треба гуртом

– Проблемна ситуація з неврегульованими питаннями з уже встановленим автономним опаленням стосується близько півтисячі криворізьких родин, – підсумовує розмову директор КПТМ «Криворіжтепломережа» Сергій Мітін. – У цих споживачів несвоєчасно чи були неправильно оформлені відповідні документи, що дають підстави для вирішення ситуації на користь споживачів, які встановили автономне опалення у 2010-2012 роках.

Вихід із цього глухого кута, як на мене, за круглим столом разом із представниками управління благоустрою та житлової політики виконкому міськради, самими жителями, уповноваженими представниками нашого підприємства та, звісно, юристами зібратись та всебічно розглянути цю проблему. Бо сама тепломережа неспроможна самотужки вирішити ситуацію так, аби були задоволені всі споживачі. Ініціювати таке зібрання - в наших силах, і ми це обов’язково зробимо, тому сподівання на розв’язання цього непростого питання є.

Але хочу підкреслити, що коли споживачу, який мешкає у квартирі, нині будь-хто пропонує встановити автономне опалення і при цьому гарантує владнання всіх документальних питань, то у жодному разі не погоджуйтесь. Бо зараз таке пропонувати і обіцяти щось подібне можуть тільки шахраї, які воліють нажитись на довірливості людей.

Едуард Білик, "Червоний гірник"

 

0 коментарів

Останні записи в блогах