Як не знаю – запитаю, а як знаю – відповім.

завід. від. соціально-побутових питань
Записів: 24
Дата запису: 28.01.2015
Комментарів: 0

Головна мета нашої рубрики - це знаходити відповіді на запитання, що турбують городян. Тож нині пропонуємо увазі читачів її спеціальний випуск, який складатиметься з коментарів на комунальну тематику, наданих нещодавно заступником міського голови Григорієм Вербицьким, котрий опікується саме станом житлово-комунальної сфери нашого міста.

Отже,

Про дороги

Незважаючи на всі труднощі, минулого року було виконано чималий обсяг робіт з реконструкції автошляхів міста з ухилом у ремонт саме внутрішньоквартальних доріг, на які до того часу уваги зверталось недостатньо. Таким чином був відчутно поліпшений стан внутрішньоквартальних доріг військового містечка - 33, житломасивів Сонячного, Гірницького, Східного, Інгульця, житломасиву ПівдГЗК тощо. Роботи виконувались переважно завдяки договорам соціального партнерства, за якими промислові підприємства надавали місту фінансову допомогу для здійснення передбачених обсягів.

Цього року на криворізьких автошляхах передбачається виконати не менше торішнього, а в планах – завершення робіт на житломасивах Сонячному та Гірницькому, чималі обсяги на 5 Зарічному, а також об’їзна дорога, Чумацький шлях, КРЕСівська дамба тощо.

Про тролейбуси

Нинішнього року має активізуватись робота з реконструкції рухомого складу КП «Міський тролейбус». Затвердженими планами передбачається впродовж 2015-го капітально оновити більше десятка одиниць за вже відпрацьованою схемою, коли від старого тролейбуса лишається хіба що назва й номер, а все інше підлягає заміні. Такі реконструйовані тролейбуси обходяться вп’ятеро дешевше порівняно з придбанням нових, а ось на лініях відпрацьовують не гірше. Водночас криворіжці завдяки таким підходам отримують додаткові робочі місця.

В якості експерименту пропонується випробувати можливість обладнання одного тролейбуса електрогенератором з мотором внутрішнього згорання, який буде пересуватись на причепі позаду тролейбуса. Коли будуть дроти, то такий тролейбус їхатиме по них, а от коли електролінія скінчиться, то заводиться цей причепний генератор, що подає на тролейбус електроенергію, завдяки чому той і рухатиметься. Першим напрямком випробувань передбачається зробити житломасив Східний, до якого й має курсувати дещо незвичний для нашого міста тролейбус без дротів.

Крім цього, на найбільш людних зупинках нині завершується монтаж 52 електронних табло, які інформуватимуть пасажирів, коли і який саме тролейбусний маршрут приїде. Це дозволить городянам або чекати потрібного маршруту, або користуватись іншими видами пасажирського транспорту. Система нині проходить тестування та апробацію і вже найближчим часом має бути введена в експлуатацію.

Про комунальні послуги

Далеко не всі споживачі міста воліють отримувати житлово-комунальні послуги високої якості. Це можна зрозуміти з рівня їхньої оплати, що за результатами минулого року по різних позиціях становить від 87 до 92 відсотків, тобто не тільки не гаситься заборгованість минулих періодів, а й накопичується додаткова. А як споживач оплачує послугу, то такого ж рівня якості він і має право її вимагати. Отже, виходячи з оплати, споживачі згодні вдовольнятись не 100-відсотково якісними послугами, а значно нижчого рівня.

При цьому варто розуміти, що чинне законодавство та існуюча система надання житлово-комунальних послуг робить їхнім замовником у переважній більшості не кожного конкретного споживача, а одразу весь багатоквартирний будинок. Бо не можна подати нормативне тепло в квартиру, де живе ретельний платник, і не подавати його взагалі до сусіда – хронічного боржника. Тож замовник - колективний, як і відповідальність, котра також колективна, по всьому будинку. Що говорить про потребу знаходити спільну мову усім мешканцям багатоповерхівки.

Про лічильники тепла

Будинкові прилади обліку теплової енергії дозволяють споживачам економити від чверті до третини на оплаті централізованого опалення. Але встановлюватись лічильники повинні за ініціативою і коштом самих жильців, які мешкають у даній багатоповерхівці. Чимало городян вже усвідомили цю нескладну істину, а тому, приміром, 63 проценти висоток у дев’ять і більше поверхів уже мають будинковий прилад тепла і оплачують виключно фактичне споживання. Окрім суто економії на оплаті, мешканців таких будинків після установки лічильника більше не турбують неізольовані труби теплопостачання, розриті траншеї, перерахунки ненаданих або неякісних послуг, адже вони оплачують виключно те, що реально отримав будинок.

Надавачам теплових послуг - підприємствам комунальної теплоенергетики суворо заборонено вчиняти будь-які перепони на шляху до установки приладів обліку теплової енергії, і навпаки – вони мусять всіляко сприяти цьому процесу, агітувати і навіть підштовхувати споживачів до установки теплових лічильників.

Про гарячу воду

Перспективи відновлення централізованого гарячого водопостачання наразі практично відсутні передовсім через гострий брак газових лімітів, доведених місту Дніпропетровською облдержадміністрацією. Та й на подальше ймовірність повернення гарячої води в крани городян доволі сумнівна.

Тож на перший план виходить потреба виготовляти гарячу воду в необхідних для споживача обсягах за місцем її використання, тобто у власній квартирі чи безпосередньо в будинку. Для цього, виходячи з умов проживання, треба використовувати електричні, газові чи інші джерела енергії. Практика свідчить, що виготовлена таким чином гаряча вода споживачу обходиться дешевше, аніж оплата централізованого гарячого водопостачання.

Про відключення електроенергії

Місто доволі успішно впоралося з графіком аварійних відключень електроенергії, з так званими віяльними відключеннями, які городяни попросту не помітили. Бо весь тягар взяли на себе великі промислові підприємства, що за погодженням з міською владою відключали найбільш енергоємні агрегати, таким чином економлячи потужність для соціальної інфраструктури. З кінця грудня графік аварійних відключень припинив свою дію, тож можна сподіватись, що місто остаточно пережило цей неприємний період.

Більше того, виходячи з перемовин з керівництвом Криворізької ТЕЦ, що розташована у сусідньому з нами Зеленодольську, вона має значні обсяги потрібного для її роботи типу вугілля, якого вистачить щонайменше до кінця січня. При цьому поставки палива на ТЕЦ не припиняються.

0 коментарів

Останні записи в блогах