Аутсорсинг – економія заради прибутку

01.11.2013, Економіка
Друкувати

Нині нерідко використовується малозрозуміле для багатьох поняття «аутсо́рсинг», що насправді означає всього тільки передачу компанією частини її завдань або процесів стороннім виконавцям на умовах субпідряду.

Або так ще називають угоду, за якою робота виконується людьми з зовнішньої компанії, що зазвичай є експертом у певному виді робіт. Перевагою аутсорсингу є зростання рентабельності бізнесу, адже аутсорсинг дозволяє скоротити витрати на обслуговування бізнесу та сконцентрувати зусилля на основному виробництві, а передача супутніх процесів на аутсорсинг дозволить направити більші можливості на основну справу компанії. Причому - аутсорсингова компанія несе відповідальність за роботу, яку виконує згідно з договором на обслуговування та відповідно до чинного законодавства.

Ці та інші проблеми розглядались під час нещодавнього виїзного засідання координаційної ради з питань розвитку підприємництва Дніпропетровської облдержадміністрації та м. Кривого Рогу. Проводили захід директор департаменту економічного розвиту облдержадміністрації Анатолій Комірний та начальник управління розвитку підприємництва виконкому міськради Ірина Рижкова.

– Аналіз засвідчив, що левову частку доходів місцевим бюджетам дає саме малий бізнес, - зазначив А. Комірний. – Це світова тенденція, адже в Європі частка малого бізнесу в загальних економічних показниках доходить до 60-70 відсотків. У нас допоки тільки 38%, але це вже прогрес, бо ще кілька років тому цей рівень становив тільки 33%. Тенденція – до збільшення, й ми добре розуміємо, що саме за малим бізнесом – майбутнє. Щодо аутсорсингу, то на його умовах працює більшість крупних виробників світу, створюючи так звані індустріальні парки, коли навколо одного великого виробника гуртується кількадесят малих, які постачають йому окремі комплектуючі або послуги. Наприклад, компанія «Фольксваген» має постійну співпрацю з півсотнею дрібніших компаній. Це дозволяє бути більш гнучким як самому автогіганту, так і його партнерам по аутсорсингу, швидко реагуючи на постійно змінювану ситуацію на світових ринках. Аналогічним чином співпрацюють й інші виробники, для яких дешевше і простіше віддавати частину допоміжної роботи на аутсорсинг, аніж тримати спеціальні підрозділи для її виконання. Тож це – світова тенденція, якої варто дотримуватись і в українських реаліях. Бо це – додаткові робочі місця у малому бізнесі, котрий, як уже зазначалось, чимало додає саме місцевим бюджетам.

– Нещодавно був розроблений і затверджений бренд нашого міста з логіном «Місто довжиною в життя», - зауважила І. Рижкова. – Його можна і навіть варто використовувати криворізьким підприємцям у своїй повсякденній роботі, особливо при взаєминах з партнерами з інших регіонів. Переконана, що це, з одного боку, допомагатиме бізнесменам у просуванні їхніх товарів і послуг, а з іншого – популяризуватиме саме місто. І це також підтримка криворізького бізнесу, як і надання адміністративних послуг у «Муніципальному центрі послуг м. Кривого Рогу». Цьогоріч у ньому вже надано більше 22 тисяч адмінпослуг, переважна більшість з яких – з випередженням встановлених термінів. З червня розпочав свою роботу й віртуальний «Бізнес-інкубатор», який працює на порталі «Криворізького ресурсного центру». Також слід згадати про «Марку якості «Криворіжжя»», про муніципальний проект «Найкраще - дітям», про мережу відділів з обслуговування ветеранів війни та про багато інших проектів, які можливі тільки за умови тісної взаємодії бізнесу і влади. А нині прийшов час для уважного вивчення питань аутсорсингу як ще однієї можливості подальшого розвитку малого бізнесу. Опитування крупних виробників засвідчило, що допоки 85 відсотків з них не використовують можливості аутсорсингу. Відтак, маємо доволі значний потенціал для подальшого розвитку малого бізнесу, який треба використовувати у криворізьких реаліях. Для більшого поширення такого досвіду й можливостей надання аутсорсингових послуг доцільно, скажімо, на «Криворізькому ресурсному центрі» розміщувати відповідну інформацію, яка може зацікавити потенційних надавачів. Для нас, звісно, принципово, аби вони були саме місцевими, працюючи на наших теренах і поповнюючи наш бюджет.

Учасники засідання обговорили різні аспекти цієї відносно нової для нашого міста справи, дійшовши висновку, що в аутсорсингу є перспективи й у криворізьких реаліях, які варто глибше проаналізувати задля чимшвидшої практичної реалізації. 

Е. МІСЦЕВИЙ, "Червоний гірник".

0 коментарів

Останні записи в блогах