Продовження опалювального сезону в Кривому Розі залежить від платежів

28.10.2014, Комуналка
Друкувати

Як зазначив заступник міського голови Григорій Вербицький, розпочатий минулого тижня в місті опалювальний сезон нині розгортається на повну силу. І станом на п’ятницю вже більше половини споживачів мали теплоносій.

На вихідних робота з підключення споживачів до опалення не припинялась, тож на момент підготовки цього номера до друку батареї були щонайменше теплими у трьох з п’яти міських одержувачів тепла.

За словами Г. Вербицького, рішення виконкому міськради про можливість початку опалювального сезону було ухвалено ще у вересні, у ньому було визначено, що опалення може бути подано в тому разі, якщо впродовж трьох і більше діб середньодобова температура становитиме +8 0С або менше градусів. Одначе після ухвалення цього рішення на рівні уряду було прийнято документ, який зобов’язав місцеві органи влади розпочинати сезон виключно за погодженням з відповідними міністерствами.

- 20 жовтня таке погодження за підписами двох заступників міністрів було отримано, - зазначив Григорій Вербицький. - І тому вже 21 жовтня, тобто минулого вівторка, в місті розпочався опалювальний сезон. Причому швидкість, з якою цьогоріч розгортались опалювальні потужності, була небачена за всі попередні роки: впродовж трьох днів з 98 котелень 54 стали до роботи, завдяки чому тепло отримали 49 лікувальних закладів з наявних у місті 52, 105 з 149 дитсадків, 2487 багатоповерхових будинків з 4703, підключених до централізованого теплопостачання. Такі ж темпи роботи, переконаний, нашими підприємствами комунальної теплоенергетики будуть збережені й надалі. Хоч, як свідчить досвід минулих років, загалом для відрегулювання всієї системи теплопостачання на початку сезону потрібно до двох тижнів, після яких можна говорити про те, що тепло дійшло дійсно до кожного споживача.

На запитання журналістів щодо того, куди звертатись у разі відсутності тепла — до управителя будинку чи ще до когось, Г. Вербицький дав однозначну відповідь:

- Згідно з чинним законодавством послуги є житлові та комунальні, які не варто плутати. Житлові - суто з утримання будинку і прибудинкової території, а комунальні - по забезпеченню мешканців комунальними вигодами, як-то вода, світло, газ, тепло тощо. Постачальник комунальних послуг має безпосередні договори зі споживачами, напряму їм виставляє плату і тому несе безпосередню відповідальність за їхню якість. У тому числі й щодо наявності чи відсутності тепла чи будь-якої іншої комунальної послуги. У разі відсутності чи недостатньої якості житлових послуг мешканцю потрібно звертатись до управителя, а коли це стосується комунальних послуг, у тому числі й опалення, - до їх постачальника. Бо і в Законі України «Про житлово-комунальні послуги», і в договорі про їх надання сказано, що всі суперечки між споживачем і постачальником вирішуються або шляхом переговорів, або у судовому порядку. Для можливості проведення таких переговорів міська влада своїм рішенням зобов’язала кожного керівника підприємства – постачальника житлових і комунальних послуг проводити з 9 до 11 години особистий щоденний прийом громадян.

Одначе попри більш-менш вдалий початок опалювального сезону постачальники не можуть сповна гарантувати його успішне продовження, причиною чого є заборгованість мешканців за раніше отриману теплову енергію. Йдеться про чверть мільярда гривень, з яких близько 190 млн. грн. споживачі завинили КПТМ «Криворіжтепломережа», а 60 млн. грн. - ДП «Криворізька теплоцентраль». Саме ці борги стали на заваді енергозабезпеченню двох котелень теплоцентралі, від яких залежить теплопостачання кількох житломасивів у Саксаганському та Жовтневому районах.

- З початком опалювального сезону значущість своєчасної і повної оплати спожитих послуг не зменшилась, а навпаки - відчутно зросла, - підкреслив Г. Вербицький. - Тому нині потрібно значно активізувати зусилля з відшкодування раніше накопиченої заборгованості та унеможливити її появу на подальше. Бо тепло - це насамперед газ, дуже непроста ситуація з яким нині всім добре відома з центральних засобів масової інформації. А 250 мільйонів несплачених досі гривень - це той резерв, який потрібно обов’язково використати, щоб ці гроші були зібрані та проплачені за газ та електроенергію.

Е. МІСЦЕВИЙ, "Червоний гірник".

0 коментарів

Останні записи в блогах